Skatt og avgift

Skatt og merverdiavgift er et omfattende, detaljert og komplisert fagfelt. I tillegg endres skattelovgivningen til stadighet gjennom reformer, statsbudsjetter og rettspraksis. Derfor er det viktig å følge med.

Kjøp og salg av eiendom, løsøre, aksjer eller virksomhet, generasjonsskifter, utbytte, lån, fisjon og fusjon, har alle skatterettslige konsekvenser. I tillegg til planlegging er det viktig å påse at alt gjøres riktig, herunder at selvangivelse og øvrige skjemaer leveres riktig utfylt til riktig tid.

Flere av våre advokater har stor faglig og praktisk innsikt innen skatte- og avgiftsrett, både for bedrifter, privatpersoner og skattefrie institusjoner. Eksempelvis kan vi tilby privatpersoner og bedrifter bistand ved bokettersyn og korrespondanse med skattemyndigheter, selskapsgjennomgang (due diligence) og skatterådgivning ved kjøp og salg av virksomhet, og valg av organisasjonsform. Vi kan bistå med spørsmål relatert til selvangivelse, aksjonærregisteroppgave eller andre skjemaer, og påta oss utfylling av disse. Vi bistår også med registrering i merverdiavgiftsregisteret og spørsmål relatert til merverdiavgift. I tillegg til skatterådgivning tar vi også prosedyreoppdrag innen skatt og merverdiavgift. Regnskapsførere og revisorer er også velkomne til å ta kontakt med oss.

Kontakt oss gjerne i dag for en uforpliktende samtale.

Send oss en henvendelse

Fyll inn skjema så tar vi kontakt med deg så snart som mulig. Obligatoriske felt er merket med *

Form2
Navn
E-post
Henvendelse
Send

Kontakt oss

Våre lokaler har en sentral beliggenhet i Storgata 2 i Gjøvik, med kort avstand til offentlig kommunikasjon og rettslokalene i Gjøvik tingrett.

Advokatene Storgata 2 ANS

Storgata 2, 2815 Gjøvik

Tlf: 61 18 18 60

Faks: 61 18 18 65